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2017年4月16日 (日)

その後の液晶パネル業者とのやり取り

 2度も中古の不良液晶を送って来たことに対して、半額返還を求めて Dispute in Progress 状態は未だ続いてます。

 4/8 に AliExpress の介入が始まりました。…で、新たな提案が為されました。

 不良品の返却と全額返金です。真っ当な提案ではあります。

 が、How do you pay for the shipping fee that I will return? の質問と

Pay

 中国語の画像を貼り付けて (中文テキストだと何故かエラーが出るので) 何度も質問していますが、回答を貰えず、\794 の返金か或いは、返品に依る全額返金のどちらかを提示してくるだけです。

 ここで、返品を [ Accept ] すると、If the seller accepts your proposal to return the item(s), you will be asked to enter a tracking number. ということでトラッキング番号を入力させられる訳ですけど、返品に掛かる費用はどうやって支払ってくれるのでしょうか?

 国際郵便って着払い可能でしょうか?

 しかも返送先の住所すら判りませんwww。(送り状は捨てましたので)

 しかも AliExpress の介入 と言っても、その後のアクションは全くありませんし、先日この事態を AliExpress にレポートした内容の AliExpress 側の回答としては…

We would like to inform you that the case you reported about32762XXXXXX) is  no longer available.

Thank you for your help in bringing this matter to our  attention.

Yours sincerely,
AliExpress.com

 ということで、業者に該当ページを消去された為に、レポートの内容が伝わりませんでした。

 セラーはバイヤーが疲れて諦めるのを待つ作戦と思われる。


 記事を書いた矢先に、セラーからではなく AliExpress から以下のメールが届きました。

Dear xxxxxx,

Thank you for contacting AliExpress. I am sorry to hear that you are not satisfied with your order 82329504XXXXXX.

Important: All evidence and information should be uploaded to the dispute details (pictures and videos).

Evidence or information on other websites or the message history will not be accepted.

If you can not upload the evidence - please let us know.

Solutions:
  Option 1: Partial refund  1307 JPY without returning goods
  Notice: Dear customer, we are sorry to learn that you received defective product form the seller. We will do our best to help you. As the product is not completely out of use, we cannot execute a full refund. Thank you for your cooperation and understanding. Wish you can have a nice day.

  Option 2: Return goods   Full refund  ( Buyer pays the returning shipping fee)

Response time: 3 days

Note: If you have already settled the dispute with seller, please kindly give a response in the dispute detail page so that we can be informed and follow this dispute based on the settlement. If you fail to choose or reach an agreement with seller within the response time, option 1 will be executed.

Note: You can resolve the issue by clicking 'Add a New Proposal', 'Accept' (to accept the seller or AliExpress' proposal), 'Upload Evidence' or 'Edit' (to modify comments on the proposal).

Thank you in advance for your understanding and great cooperation.

Best regards,
AliExpress Case Management Team

抜粋翻訳:

ソリューション:

 
オプション1:返品なしの部分払い 1307 JPY
 
注意:親愛なるお客様には、ご迷惑をおかけします。私たちはあなたを助けるために最善を尽くします。製品が完全に使用不能ではないため、全額払い戻しを実行することはできませんご協力いただきありがとうございます。あなたは素敵な一日を過ごせれば幸いです。

 
オプション2:返品商品全額返金(返品料は購入者が負担します

応答時間:3日

 やはり、返品の送料はバイヤーが負担するらしい…

Proposalw400

 セラーは \794 の返金、AliExpress の判断は \1,307 の返金。

 バイヤーはセラーの提案を却下しました。

 判った、もうイイよ!返品に要する送料を考えれば、\1,307 返してもらった方がイイワ。

 糞ったれな不良中古品を高く売りつけられたものだ…

ひでのブログ https://hidekyan.cocolog-nifty.com/blog/

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